Helvetesvecka!

2010-12-03
Fy fan vilken stressig skitvecka jag har haft! Är såå trött nu, inte så att jag vill sova utan trött i själen. Känner mig nästan helt utmattad, det har varit någonting precis varje dag! Först och främst har jag jobbat 13 dagar i rad och de flesta av dagarna har varit långdagar. Sedan har jag tränat, varit på julfest med jobbet, grejat här hemma och fixat med annat. Till råga på allt blir det jobb på söndag, måndag, tisdag och onsdag också. 1 ledig dag på 17 dagar är inte okej! Iallafall inte när man har miljoner saker att göra efter arbetstid.

Slutklagat! Det finns dem som har det värre, for sure! Igårnatt vaknade jag av att sex brandbilar, tre polisbilar, två ambulanser och tre räddningsledarbilar stod omringade runt vårt hus och blinkade för fullt med blåljusen. Panik att vakna på det sättet!! Det var vår närmsta grannes hus som brann. Fy vad otäckt allt var. Jag blev helt stirrig, granngubben irrade runt i sin trädgård medan han rökte som en borstbindare. Huset är hans livsverk! Ute på gatan stod granntanten helt ensam så jag slängde på mig kläder och kutade ut till stackaren. Hon var helt i chock, såklart, och helt genomfrusen. Brandmännen sa att jag skulle ta med mig henne in till oss så det gjorde jag. Ja, det finns mycket mer att berätta men jag säger bara som såhär att det blev en låång natt. Huset brann som tur var inte ned och grannarna mår fysiskt sett bra men tyvärr är hela huset helt rökskadat. Vi får se när de kan flytta tillbaka... Fy, vad jag lider med dem. I juletider och allt... Och här har jag mage över att klaga på lite trötthet. Det är så man skäms.

Nu ska jag ladda om lite batterier och åka på kalas hos Alex och Nisse. Ska bli skitkul att se deras nya lya! Och gott att få lite smarrig mat, haha.


Kommentarer
Postat av: madde

va underbar du ä som sprang ut å hjälpte granntanten :-D

2010-12-04 @ 18:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0