Måla, makrill och skitig vovve

2010-08-12

Det är så sjukt skönt att kunna sova hur länge man vill och sedan gå och småpyssla här hemma i sin egen takt. Idag står målning av lister och väggar på schemat. Väggarna är jättefina nu men jag ska ändå stryka på en gång till bara för att. Det sista elementet ska också få sig en sista strykning eftersom det var så himla fult innan.

Flytspacklingen igår gick fint så nu är golvet jämnt. Golvet vi beställde skulle komma imorn men de ringde innan och sa att det inte kommer förrän den 27:e. Det gör egentligen inte så mycket. Nu slipper man vara så försiktig när man målar fönsterbrädorna och gör väggmålningen. Fy, vad jag längtar till jag kan hänga upp mina tjocka, svarta gardiner med öljetter och ställa upp lampor och blommor.

Det är fint väder idag så det kanske får bli en liten båttur ikväll, sommaren och båtvädret varar ju inte för evigt och huset har vi ju faktiskt kvar. Tydligen har makrillen äntligen kommit, mums! Skulle inte alls vara fel med lite rökt makrill till middag imorn.

Nu ska jag passa på att vara lite effektiv medan allt torkar. Alice ska kammas, klippas lite och framför allt badas. Hon är så himla smutsig, stackarn. Dammig av allt slipdamm och har lite små målarfärgfläckar här och där. Hon ska ju givetvis vara med överallt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0