Helg igen

2010-08-20
Skönt med fredag! Om en vecka drar jag och Alex till Skövde för att gå på matfestivalen, träffa folk och ha roligt. Har tänkt att stanna på den roliga affären i Smålandsstenar på vägen upp, man får ju passa på.

Idag har jag inte så mycket planerat mer än att vi ska åka och köpa doppresent. Vi ska på dop på söndag och är halvt ute i sista minuten som vanligt. Jag ska städa i källaren också, har jag tänkt. Det har dammat ganska bra även nere i tv-rummet. Om jag orkar ska jag även gå igenom alla saker i matkällaren som vi använder som förråd. Det är mest för att vi inte har haft någonstans att göra av alla saker som man innan haft i vardagsrum och hall. Får se om jag hittar något jag vill använda igen...

Just nu står det ganska still med renoveringen, det finns lite småpyssel men annars väntar vi bara på både golv och tapet som ska komma i nästa vecka.

Jo just det, vi hade en isoleringsfirma här hemma i tisdags och de gav oss en riktigt bra offert på att sprutisolera vår vind samt att spika luftningar där uppe. Vi nappade och om cirka en månad kommer de. Nu har vi helt plötsligt inte så många bekymmer längre över hur vi ska hinna med allting. Det kunde ha varit så illa att vi skulle fixa isolering och luftningar själva plus att det kunde ha blivit en jäkla massa extrajobb med spisen om inte skorsstenen hade varit okej. Så vi är ganska lättade...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0