Underbara jul

2009-12-20
Nu är det snart jul, gud så mysigt. Även om julen aldrig mer kommer bli sig lik för oss så har jag ändå turen att kunna njuta av den fullt ut. I år börjar kanske lite nya traditioner för mig och det känns jättebra. Vi ska fira julafton hemma hos Henriks familj, ser jättemycket fram emot det för jag tycker så himla mycket om dem alla. Det är faktiskt första julen jag kommer att fira utan min familj, de kom ju till och med ända till NZ för att vi skulle kunna fira den tillsammans 2006. Men det känns inte alls konstigt utan helt normalt, kanske för att det är Henrik som är min familj nu.

Snart kommer mamma och Bosse hit till Ida och fikar. Har inte hunnit träffa dem ordentligt de dagar jag har varit här. Efter det ska vi laga lite smarriga köttbullar och sedan är det nog dags för mig att åka hemåt. Funderar på att klä granen om jag inte är hemma för sent, får se hur pigg Henrik är efter gårdagen också. Imorn ska jag iallafall julfixa lite, baka massa julgodis och sånt.

Det dröjer inte länge innan jag kommer till Skövde igen. Nästa gång blir på juldagen. Vi har alltid, i alla år, varit hos farmor och farfar på juldagen. Jag tror de sa att det hade varit så i 52 år, det kallar jag tradition det! I år känns det extra skoj eftersom jag är helt ledig och inte måste åka iväg och jobba på eftermiddagen eller komma senare för att jag jobbat dag. I år ska jag njuta av att vara nära familj och släkt utan att känna stress. På kvällen blir det fest och utgång, kommer bli super. På annandagen ska vi vara hemma hos mamma och Bosse, fira med bara familjen. Jag känner på mig att julen kommer bli supermysig i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0