Nystart!

2009-12-05

Jag har just påbörjat ett nytt kapitel i mitt liv, jag behövde verkligen en förändring. Liksom jag behövde en förändring när jag åkte iväg till Nya Zeeland 2006. Den här gången blev det dock inte NZ, nu blev det till Skåne och till Henrik. Jag tror att jag hade blivit galen om jag inte hade flyttat, på riktigt. Jag var inte lycklig hemma i Skövde längre och det kändes som att allt jag gjorde var att jobba, jobba, jobba. Jag var sjukt trött när jag kom hem från jobbet, räknade ned till då att jag skulle stå på jobbet igen, jag kunde inte njuta fullt ut av mina lediga dagar... Inte för att jag längtade till jobbet utan det var snarare lite av en ångest. Jag trivdes med mitt jobb, för att inte tala om alla mina underbara kunder. Men, det var så mycket runt omkring som drev mig till vansinne, det var alltid någon ny skit. 

Det kanske låter djupt men det känns som om jag förlorade mig själv någonstans på vägen. Jag menar, sen när blev jag såhär "tråkig"? Kan man vara 22 år och gå in i väggen? Ingen aning men det känns som om jag var nära...

Nu bor jag iallafall tillsammans med Henrik här i skånska Förslöv, en liten håla mellan Ängelholm och Båstad. Jag är säker på att jag kommer få det bra här! Jag ska försöka hitta tillbaka till mig själv, bli en lyckligare Mimmi. Jag jobbar inte, än. Jag ska så småningom men just nu njuter jag bara av att vara ledig ett tag, ta det lugnt, göra saker jag tycker om och umgås med min egna lilla familj. Vi får väl se, ni som känner mig vet väl att rastlösheten kommer att ta över efter ett tag men fram till dess ska jag njuta och samla nya krafter.

Att skriva av mig då och då har alltid varit en hjälp för mig men inte ens det har jag orkat med så här kommer ett nytt försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0